Професія вчителя від Бога, а всі інші – від вчителя
Народна мудрість
Лозівець Світлана Миколаївна
Освіта: вища, Харківський державний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
1994 рік
Педагогічний стаж: 31 рік
Кваліфікаційна категорія: "Спеціаліст вищої категорії"
Педагогічне звання: старший учитель
Педагогічна діяльність: з 1986 року старша піонервожата, з 1990 року вчитель початкових класів, з 2010 року директор школи, викладаю природознавство в початкових класах
Моє педагогічне кредо:
Навчати та виховувати так, щоб у кожному дитячому серці запалити вогник творчості, пізнання, мислення, добра.
Моє життєве кредо: Я по землі з любов’ю йду!
Живу, люблю і доброму навчаю
Я долю вибрала таку.
І іншого життя я не бажаю.
Люблю життя, ціную кожну мить.
У книгах істину шукаю.
У кожній я людині доброту ціню.
І це в житті мені допомагає.
Бувають радощі й тривоги
Таке у кожного життя.
Воно складне, але цікаве.
Його не взнаєш до пуття.
Буває радісне й лукаве...
Бувають радощі й тривоги
Таке у кожного життя.
Воно складне, але цікаве.
Його не взнаєш до пуття.
Буває радісне й лукаве...
Але... я Богу вдячна за життя!
Есе "Ода моїй професії"
Учителеві вручена чудова посада,
вище за яку нічого не може
бути під цим сонцем.
Ян
Амос Коменский
Хтось
з мудреців сказав, що людина може нескінченно довго дивитися на три речі:
зоряне небо, полум'я, що горить, і воду, що тече. У кожній з цих стихій є щось
заворожливе, привабливо чарівне. З якою з цих
стихій можна порівняти роботу учителя, наставника? Я думаю, що праця педагога
порівняна з полум'ям вогнища, що горить вночі. Це полум'я і освітлює, розганяючи холодну темряву ночі, і зігріває того, що
потребує тепла, і дає можливість приготувати їжу і вгамувати голод. А хіба
учитель полум'ям свого серця і розуму не розгонить морок незнання і неуцтва?
Хіба наставник не зігріває нас теплом душі своєї, в годину, коли віра у свої
сили покидає нас? Хіба педагог не
дає нам в руки знання, застосувавши які ми зможемо добути собі їжу для душі і
тіла? Яскраво горить вогнище, неголосно потріскуючи, і тисячі іскор
розлітаються на всі боки, злітаючи вище за вогнище,яке їх породжує . А народжені іскорки починають освітлювати більший
простір, ніж саме вогнище . Але хіба
запалилися б ці іскорки світлом і внутрішньою силою, якби полум'я не віддало б
їм частину свого тепла і енергії? І хіба не так розлітаються учні, подібні до маленьких
іскорок, щоб, потрапивши в сприятливі умови, зміцнівши, дати початок ще одному
вогнищу.Таким чином,
учитель не лише професія, суть якої дати знання. Це висока місія, призначення
якої - створення особи. Життя в педагогічній професії - це невпинна праця душі.
Так. Я не обмовилася, саме життя в педагогічній професії, а не робота в
освітній установі. Не можна працювати просто учителем, треба бути учителем - наставником. Адже життя педагога складається з
буднів, повних тривог і хвилювань, радощів і печалей, дерзань і пошуків. Життя
педагога - це вічне випробування на мудрість і терпіння, професійну майстерність і людську гідність.
Мені
пощастило стати учителем, допомагати маленьким дітям долати перші труднощі у навчанні , душі яких як білі листи паперу
чисті. Мій шлях до учнів був послідовним
і усвідомленим. Вважаю свою професію архіважливою, оскільки беру участь у
формуванні повноцінної духовної особи маленької людини. Для мене дуже значимо
не стільки поділитися знаннями, якими володію сама, але, більшою мірою, моє
завдання допомогти діточкам побачити і
розкрити той творчий потенціал, який закладений в них природою. І неважливо,
яку дорогу вибере кожен з них подорослішавши, головне запалити його внутрішню іскорку в сьогоденні. У цьому і
полягає професіоналізм педагога. Адже, що таке педагог - це людина, яка має
певну підготовку і професійно займається питаннями виховання, освіти і
навчання. Від результатів роботи педагога залежить і те, як розвиватиметься
суспільство завтра. Тобто від нас залежить майбутнє. Тому і до самого себе треба
пред'являти особливі вимоги.
Необхідно
постійно прагнути до самовдосконалення, придбання все нових знань і умінь,
збагачення діяльності. А також викликати у своїх вихованців хвилю особистих
старань, розбудити їх внутрішню активність. Успішне рішення даних задач вимагає
від педагога сформованої здібності
бачити ситуацію очима іншої людини, уміти поставити себе на місце свого
вихованця. У своїй роботі я намагаюся пропускати усі почуття, переживання дітей
через свою душу і серце. Виховуючи дітей, я отримую право, обережно, дбайливо
входити в простір дитинства, заповнюючи його дорогоцінні хвилини спілкуванням,
грою, творчістю, передаючи своїм учням знання і досвід, отриманий мною колись від
своїх шанованих учителів.
Але виховання і навчання - процес тривалий, і
іноді, тільки після багатьох років ми зможемо спостерігати плоди своєї праці.
Тому дуже важливо бути терплячими, щоб не "перекрутити цей порядок",
інакше ми "зробимо скоростиглі плоди, в яких не буде ні зрілості, ні
смаку, і які не забаряться зіпсуватися; у нас будуть юні учені і старі
діти"(Жан Жак Руссо).
Наші помилки
іноді дуже дорого коштують. У своїй роботі треба постійно пам'ятати про те, що
немає бездарних учнів, є бездарні учителі. Значить, ти чогось не врахував,
чогось не розгледів. Хтось з класиків сказав колись: "Щоб захопити інших,
треба самому бути захопленим". Своє есе хочеться закінчити словами,
перефразувавши класика: "Щоб запалити інших, треба самому горіти, а не
тліти", і побажати усім, хто вибрав для себе шлях педагога : не жалійте
тепла свого серця, світла свого розуму в роботі з дітьми, і вони зможуть
зробити наш світ прекрасніше, яскравіше і світліше.
Особисто я знаходжу
натхнення і задоволення від своєї праці. Вважаю звання "
педагог" не професією, а
покликанням. Вдячна долі за можливість впливати на майбутнє за допомогою
розвитку розумових, духовних і моральних якостей своїх вихованців.
Я – Вчитель!
Це звання я пронесу через усе життя.
Своє майбутнє я плекала як дитя,
Важку стежину в долі прокладала.
І в мріях споглядала майбуття,
Прийшла пора, я вчителькою стала.
Молодші класи – справжній скарб для нас,
Навчить читать, писать і малювати.
Когось з дітей піднімем на парнас,
Хтось виробництвом буде керувати.
А виростуть, то може і забудуть,
Хто відкривав для них дорогу в майбуття.
Але професію мінять не буду,
Бо в світі важливішої – нема!
Немає коментарів:
Дописати коментар